Víkendová výluka električiek do Rače – cestujúci na poslednom mieste

Autor: Rastislav Farkaš | 13.5.2015 o 20:00 | Karma článku: 4,01 | Prečítané:  777x

Počas víkendu od 8. do 10. mája organizoval DPB výluku električiek do Rače. Väčšie skomplikovanie a znepríjemnenie cesty MHD sa už pravdepodobne vymyslieť ani nedalo.

Výluky počas ktorých na niektorých úsekoch nejdú električky, ale sú nahradené autobusmi, sú aj vo svete bežné, avšak spôsob organizácie dopravy aký počas tejto výluky predviedol DPB potvrdzuje, že tento mestský podnik má k civilizovanému svetu a prozákazníckemu prístupu ďaleko.

Chyba č. 1 – K Blumentálu na náhradný autobus pešo

Počas výluky nepremávala linka 3, ktorá bežne spája Kamenné námestie a Špitálsku ulicu s Račou. Náhradná doprava X3 však jazdila až od zastávky Blumentál a keďže trojka je jediná linka z Kamenného námestia k Blumentálu, tak počas výluky sa museli cestujúci spoľahnúť na vlastné nohy. Cestujúci z centra museli buď prejsť pešo k najbližšej zastávke na Obchodnej ulici (odkiaľ k Blumentálu premávala päťka) alebo sa dopraviť električkou na Odborárske námestie a k Blumentálu prejsť niekoľko stoviek metrov pešo.  

Chyba č. 2 – Cestovný poriadok

Ten kto išiel na päťku, čo bola počas výluky jediná linka z centra, idúca k Blumentálu, mohol zažiť „výbornú“ časovú nadväznosť. Autobusy X3 totiž odchádzali 1 minútu pred príchodom linky 5.  Cestujúci si tak nedobrovoľne musel počkať 7 minút na ďalšiu X3. Podobný zážitok mali aj cestujúci opačným smerom. Z Rače totiž počas výluky električky odchádzali o 2 minúty skôr oproti bežnému cestovnému poriadku, vďaka čomu mnohí svoju električku zmeškali a museli čakali ďalších cca 6 min na ďalšiu.

Chyba č. 3 – Zbytočný prestup

Keď sa už cestujúci dostali k Blumentálu a úspešne nastúpil do (nízkopodlažného) autobusu X3, ich výlukové trápenie tým neskončilo. Po 10 minútach cesty museli opäť vystúpiť aby prestúpili na „náhradnú električkovú linku X3“, inými slovami bežnú trojku, ktorá premávala len v úseku Krasňany – Rača. Okrem zbytočného prestupu stratili cestujúci aj ďalšie 3 minúty svojho času.

Chyba č. 4 – viac liniek označených X3

Logické a bežné pravidlo, že číslo linky reprezentuje presnú trasu a cestovný poriadok tu neplatí. DPB počas výluky použil označenie X3 na 2 rôzne linky – autobusovú medzi Blumentálom a Krasňamni a taktiež električkovú medzi Krasňanmi a Račou. DPB neoznačil električky číslom 3, keďže išli v trase pravidelnej, síce skrátenej trojky, ale radšej cestujúcich zmiatol.

Chyba č. 5 – Linka 8 zrušená

Aby si negatíva výluky v Rači užili aj iní cestujúci, DPB pripravil darček aj pre tých z Ružinova. Linka 8 počas víkendu nepremávala a v úseku Ružinov – Blumentál bola nahradená presmerovanou linkou 5. Prečo nie, veď priame spojenie na Obchodnú zostalo v rovnom, 15min intervale, škoda že o tom cestujúci (takmer) nevedeli. Oznam na zastávke síce visel, avšak s titulom „Vylúčená premávka električiek v úsek Blumentál – Vozovňa Krasňany“ (písaný podobne ako ostatné oznamy DPB mentálne na úrovni Prvej republiky), kde skutočne táto správa zašitá bola. Riešenie v civilizovanom svete, kde sa v takomto prípade na zastávke zverejní cestovný poriadok linky 5 a na označník sa doplní linka 5 a preškrtne sa 8, samozrejme v DPB nefunguje. Bežní cestujúci z Ružinova tak zmenu ani nepostrehli, v horšom prípade čakali na zrušenú osmičku, v lepšom len päťku zmeškali, keďže tá išla 2-3 minút skôr než chodí osmička.

Prečo DPB nezvolil takéto riešenie, alebo rovno nenechal premávať linku 8 (podľa platného cestovného poriadku), ktorá by sa prečíslovala na 5 je opäť zvláštne.

Chyba č. 6 – Zrušené nadväznosti v Ružinove

So zrušenou linkou 8 je spojený ďalší darček – pre Vrakuňu a Podunajské Biskupice. Každá osmička je totiž v Ružinove prípojom od liniek 67 a 87. Keďže osmička nešla a päťka išla o 2-3 minúty skôr, prestup sa nekonal a cestujúci vystupujúci z autobusu stihli na Astronomickej akurát zamávať odchádzajúcej električke. Ľudia tak cestovali iba o cca 7 minút dlhšie než bežne.

Ako by výluka mohla vyzerať v civilizovanom svete?

Náhradná doprava, linka X3 by premávala v úseku Kamenné námestie – Rača (Komisárky), v celej trase bežnej linky 3. Ľudia by nemuseli šľapať stovky metrov na inú zastávku. Na Blumentáli by X3 nadväzovala na päťku. Osmička by premávala podľa platného cestovného poriadku a v centre by sa prečíslovala na 5 a pokračovala do Dúbravky. Na zastávkach a vo vozidlách by visel zrozumiteľný oznam a mapka so schémou trasy a zastávok náhradnej dopravy.

Žiaľ, v Bratislave a na Slovensku, je takýto prístup Sci-fi.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Všade sú míny, dávajte pozor, kam šliapete. Oslobodzovanie Mosulu potrvá

Islamský štát nemá veľkú šancu ubrániť svoje najväčšie mesto. Zároveň nemá kam ujsť a civilistov berie ako rukojemníkov.

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

KOMENTÁRE

Dráždenie čínskeho draka

Donald Trump si už stihol pohnevať Peking. Zrejme to nebolo nedorozumenie.


Už ste čítali?